søndag, januar 23, 2011

Kosemose i sofakroken


Etter utfordringen til Annettes Hus viser jeg her sofakroken hvor jeg har tilbragt mye tid i vinter. Ikke bare ufrivillig, det er en deilig krok hvor man kan se på ilden fra den nye vedovnen, lytte til musikk, se tv, pusle med håndarbeid, eller bare hvile... Det er ingen myke hvite sofaer her, men disse passer perfekt til våre behov. 3 unger + hund med løpetid ville føre til altfor mye vask av lyse trekk, og jeg vil bruke tiden min til annet. Nok styr med tekstilsofaer på hytta for meg.

Bordet fant jeg på gjenbruksbutikken for et drøyt år siden. Hadde i utgangspunktet tenkt å male det, men syntes rett og slett det var for pent til det! Så det får være inntil videre. Sofaene er Arild fra IKEA, akkurat lange nok til å ta seg en strekk på. Vår lille firbeite synes i alle fall de er herlige å ligge i, og hviler nå i fotenden her, nynappet og fin. Helt ny hund nå som våren nærmer seg og stripelsen er borte!

Ha en videre deilig helg og en strålende ny uke!

7 kommentarer:

Elizabet Stilig hjem sa...

Hei, så koselig sofakrok og praktisk med skinn, vi har det vi og kjekt når man har småbarn.
En fortsatt god søndag til deg og dine.

klem Elizabet

Pauline sa...

Den sofakroken din så virkelig ut til å være et ypperlig sted å kosemose!! ;-)

Ha en riktig god uke du også, klem! :-)

Anonym sa...

Hm, har dere flytta om? Det så bra ut :)
Må komme å kikke nærmere på snart om ikke lenge.
Det begynner å normalisere seg med arbeidsmengden på jobben også nå så snart kan jeg være litt sosial igjen ;)
KLem

gudrun sa...

Sofakroken din er hærlig tove! ser ut som den har blitt litt ny siden sist jeg var innom også. :)

hanne sa...

Skulle gjerne vært innom og sett stua "real life", Tovemor! Her så det virkelig koselig ut! Gjennomført og lekkert - gir meg lyst til en liten oppgradering i heimen... (Ja, det er vel stua som står for tur nå!) Håper alt er bra med deg i trøndelagen for tiden ;-) Klemmer

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Tove! Så lekker stue! Kjempe-flotte sofaer!

Ha en fin ny uke!

KLEM KLEM
Anette:)

Annette Thygesen sa...

Utrolig koselig sofakrok. Må smile litt av den pyntede elgen.