onsdag, januar 06, 2010

Deilig latmannsliv i frosten!


Det nye året er KALDT! Så mens gradestokken kryper videre nedover fyrer jeg i ovnen og holder meg innendørs med diverse prosjekter. Det er 'fridag' i dag så jeg koser meg hjemme fra jobb. Ikke mye som blir gjort, men nå aner jeg i alle fall konturene av kjøkkenbenken... For jeg kaller ikke leiligheten vår for kaoshuset uten grunn... Uansett hvor mye jeg rydder er det som et dragsug bak meg som bare slenger alt utover igjen. Ingen vil vedkjenne seg det tross sterke mistanker, så jeg skylder heller på spøkelser... Vi bor tross alt i et hus som ble satt opp under krigen av tyskerne, så at noen strøk med av arbeiderne underveis er vel ikke usannsynlig...?
Så rot får være rot innimellom, det er jo så mye koseligere å finne på andre prosjekter! Det lyse restgarnet jeg snakket om i et tidligere innlegg blir til 2 ulike prosjekter, og her er det ene godt på vei. Det er en veske laget etter 'man tager hva man haver' prinsippet, og da er det kjekt å ha både garn, tøy og håndtak liggende ikke sant? :o)
Vesken ligger nå på vent, for jeg har den perfekte pynten til den, men FINNER den IKKE! Er det ikke typisk....?! Men, da var vi jo tilbake til kaoshuskonseptet, og da passer det jo inn likevel. Vel, dere skal få se den ferdig når jeg finner spøkelset og får tatt et alvorsord med det ;o)
Når man likevel er inne og koser seg i varmen må man jo ha MAT! Så i går laget vi Cæsar-salat til middag. Har aldri spist det før, men laget fra bunnen av var det i alle fall KJEMPEGODT! Heldigvis for meg ble det litt rester igjen som jeg kunne krype opp i sofakroken og kose meg med til lunsj i dag :o) Det er deilig å være lat inne når det er kaldt ute!
Hva gjør dere i kulden?

6 kommentarer:

Pauline sa...

Så deilig den salaten så ut, Tove!! ;-)
Onsdag er fremdeles heimedag for meg og, så idag har jeg og gubben spist lunsj sammen, heime ved kjøkkenbordet! :lol:
Den strikkaveska så kjempetøff ut, har du kanhende en oppskrift på sånn flettestrikking..??.. *smiske smiske*

Ha en kjempeflott dag!
Idag er det "steinkaldt" her, minus fjorten ute nå, klokka kvart på ett!

Klem! :-)

Bodil sa...

Hei Tove. Den veska ser ut til å bli fin, og salaten så deilig ut :)
Her er det sprengkaldt-37,5 akkurat nå, så her fyres det. Brrr

malla-me sa...

For ei lekker veske!!
Salaten ser inmari god ut - legge på hukommelsen at jeg skal teste den ut en gang.
Når det er så kaldt ute er det best å holde seg inne ;-)
Marit

Aquarell sa...

HEldigvis ikke så himla kaldt her nå, men kaldt nok.
Herlig veske du lager! Den ble kjempeflott!
Kvelden tilbringes i selskap med sofaen, et pledd og tv'en... ;)

Rønnaug S. sa...

Sier som de andre: Nydelig veske og den salaten så det ut som flere kunne like.

Her fyrer vi det vi kan og koser oss med diverse kjekke innindørsaktiviteter. Siden jeg har vært flink å jobba ei god stund har heg tenkt å finne boka, sofakroken og pleddet. Her skal det nytes at jeg har fri i formiddag. I ettermiddag derimot, da må jeg kle meg både godt og grundig og ta turen ned i kaldere sfærer. Det er godt å bo i høyden...

Siv Anne sa...

Så FLOTT ei veske, kjempefin. Og den salaten var ikke å forakte den heller.
God helg til deg
Klem :)