fredag, mars 27, 2009

Eggende fiskehistorier fra kjøkkenbenken....?

Neida...... Bare hverdagsmemoarer fra en frustrert kaosmamma....




Hjemme i kaosheimen er det alltid kaos, ikke minst på kjøkkenbenken. For når 5 personer har ulik timeplan g ulike matrutiner er det mat fremme til enhver tid. Temmelig frustrerende om man ønsker seg et bloggbart kjøkken, men sånn er det nå engang. Så jeg får heller vise frem noen detaljer fra kjøkkenet vårt. Kanskje det blir bloggbart når de flytter ut om sånn 10-15 år....? *stønn*


Neida, jeg er ikke så oppgitt, for med dette evinnelige rotet vises det i alle fall at de får i seg mat selv om vi voksne ikke er hjemme. Det viser at de begynner å bli store og selvstendige, og at de ikke sulter ihjel foran brødboksen. Det viser at det er liv i heimen og at ingen superstresset og overpertentlig mamma henger over dem og kjefter over smuler og skitne kniver overalt.
Jeg tror og håper at de en gang i fremtiden finner ut at det kan være koselig å ha det ryddig iblandt..?
Det er håp i hengende snøre ikke sant?


Og snører har vi nok av her i huset i alle fall. Fiskesnører i ulike tykkelser, farger og merker. Til mange slags stenger. Uten at vi skal gå nærmere inn på det riktig ennå, det er nemlig heldigvis ennå et par måneder igjen til jeg trenger bekymre meg for alenekvelder mens kaosmannen drar på fisketurer. Denne gangen skal jeg være bedre forberedt til lange alenekvelder på hytta med ungene, men det kommer jeg tilbake til i senere blogginnlegg. Jeg har nemlig en plan ;o)


Men først har jeg noen eggende planer for helga. Nope, ikke noe kofferttenking her, jeg fikk nemlig inn en bestilling på 8 påskeegg, så nå er det bare å finne frem maling og pynt så jeg blir klar til mandag!
Ha en deilig fredagskveld alle sammen!

3 kommentarer:

Anette {foreldremanualen} sa...

Heisann!
Smart med en sånn liten "kasse" å samle kjøkkenbenkting i! Skal en tur på loppemarked i morgen, så da får jeg speide etter noe slikt..

Ha en super helg! ;-)

Aquarell sa...

Det er fint det er flere enn meg som ikke er så nøye på litt smuler og sånn på kjøkkenet. :D
Flotte detaljer!

irina sa...

Så fine bilder av huset ditt !!

Stoooor klem