torsdag, mars 05, 2009

Domino-effekten...




... kan oppleves på mange måter og i mange situasjoner. Man trenger ikke Dominobrikker til dette... Neida, jeg snakker ikke om å bruke elementer satt i rekkefølge på bakken for så å dyttes til å se på et kontrollert fall. I dette tilfellet er det finanskrise, oppussing og sykdom. Jupp, de sedvanlige samtaleemnene for tiden.

Finanskrisen fører til at flere butikker takker for seg, flere magasiner og nettsteder avvikles og vi forsøker å tenke oss om før vi handler, tenker gjenbruk og resirkulering. For et blad og nettsted er det nå kroken på døra, Domino Magazine har siste nummer ut nå i mars, mens nettstedet holdes oppe en kort tid til. Dette er kjempetrist, for her har jeg funnet masse flott inspirasjon, og jeg kommer til å savne dem! Bildene fra dagens innlegg er hentet derfra.

Dominoeffekten kommer også frem når man starter oppussing..... En liten omflytting av noen garderobeskap medførte at hele etasjen er fylt til randen,- kan du skjønne hvordan man kan ha så mye i skapene???? Det er tross alt bare 1 år siden de ble montert i første runde.... Når man har liten plass i utgangspunktet, er mange og har mye, ja da er det oppskrift på katastrofe. Vi har hauger rundt overalt, og smale striper hvor vi kan drive montering. Etter en natts søvn våknet lillemor full av elveblest, sannsynligvis en allergisk reaksjon på noe i lufta/rommet etter alt vi har flyttet på og boret i.

Hennes rom er nå organisert og vasket ned, liketil madrasstrekk, dyne og puter. Men fortsatt våknet hun med utslettene over store deler av kroppen. Nå er det rommet vårt som står for tur på organisering, men batteriet til drillen gikk tomt i går, så i dag blir det jeg som skal armere meg med drill og skruer, montere hyller og skapdører. Så må jeg begynne å rydde klar bane til senga så vi kan få ting inn i skapene (den stenger selvfølgelig tilgant til hele dobbeltskapet....).

Sjarmøretappen som enkelte kaller det er fortsatt laaaangt avgårde, og jeg kjenner igjen følelsen nå,- jeg går nok lei før jeg kommer til pyntedelen.... Det resulterte i over et år uten noe foran skapene sist, hverken dører eller forheng, så jeg håper jeg holder koken en liten stund til i alle fall....

Men, mens jeg roter og surrer her kan dere jo se litt inspirasjon fra Domino. Ha en fin dag!

4 kommentarer:

Berit sa...

ÅÅÅ - nå fikk jeg jo lyst til å rydde soverommet jeg også! Men har jeg tid.... ?? Jeg skal på treff - og lage mer rot jeg ;)
Ligger forresten en liten hilsen til deg i bloggen min ;)
Go'bedring til snuppa!

KLEM

Torill sa...

Tove snuppa!! Bare du ikke er den siste dominobrikken som faller så!! Håper du får orden på rotet og systemet i boks! Rart dette med ting som forflytter seg...

håper du får ei fin helg snart da!!:-)
klem klem

Catrine sa...

Jeg driver og med rydding og oppussing, men det går for sakte for en med dårlig tålmodighet.. ;)
Lykke til! Og jeg skulle gjerne hatt det soverommet du viser her.
Ha en fin torsdagskveld!

Karna sa...

Herlighet så mye lekkert....kan jo drømme litt....God helg!