mandag, februar 08, 2010

River meg i håret!

En ny uke er igang og kaosfurien furierer i heimen. Ingen ferie her i gården, bare furie.

Skikkelig mammafurie.

Unger som skulker, ikke har med lekser, bøker eller ukeplaner hjem, ikke vil gjøre skolearbeid men bare spille, henge rundt med venner...

Jepp, kaosfurien er i fistel.

Men aller mest er jeg nok i furiehumør grunnet eget rot og kaos...

Jeg synes nemlig der er MYYYYYE mer gøy med nye prosjekter enn å rydde...

MYYYYYYYE kjekkere!

Spesielt når man har altfor mye ting på altfor liten plass.... Enten må ungene flytte ut FORT, eller så må gubbelure og jeg sterkt vurdere å finne et større hus. Skrekk og gru...


For vi bor så flott til, med turstien rett utenfor hagen, badestrender et steinkast unna (vel, hvor mye får man egentlig badet i iskalde Trondheimsfjorden...?) og bondegårder rett ved (ok, kan unnvære fraulukta!). Det er landlig, men likevel sentrumsnært. Et stille og rolig område med masse friområder utenfor stuedøra.
Så kanskje jeg heller skulle ta meg selv i nakken og gjøre noe med kaoset?
Finne frem søppelsekker og kaste for hard hånd?
Sende noen saker og ting til loppis istedenfor bare å dra med ting hjem?
Sikkert.
Men akk så kjedelig.....
Vår lille firbeinte ville i alle fall stikke innom for å takke for alle gratulasjonene!
Gjespen er til mor selv, hun gjør som hunder flest, gjesper når det blir for mye og vil at kaosfurien skal roe ned og heller finne frem et prosjekt fremfor å stresse rundt uten å få gjort noen ting som helst...
Så nå finner jeg frem heklekroken igjen, ommøblering og rydding får vente til vår, sol og varme.
Imens nyter vi litt farger og pågående prosjekter i heimen.
Ha en videre strålende uke alle sammen!








4 kommentarer:

Ellen* sa...

Oi - tusen takk for det innlegget! Passet så veldig bra på meg akkurat idag. Sitter her og knurrer mens ungene kommer seg i seng (endelig) men er egentlig aller mest misfornøyd med meg sjøl... Sukk. Det er en liten trøst at det ikke bare er meg iallefall... *litesmil*

Ellen* sa...

..og: heklinga di er bare til å spise opp!!:o)

Pauline sa...

Håper resten av uka blir litt bedre da, Tove! ;-)
Klem!

Annette Thygesen sa...

Unger med vrangsiden ut og for lite hus... jeg kjenner så altfor godt til dette, sukk. Jeg har kastet og gitt bort ting med hard hånd. Så hard hånd at vi faktisk satt igjen uten pynt. Vi malte stua i sommer, men først nå begynner vi å få bilder og pynt på plass igjen. Dvs, ny pynt og nye bilder. Noen ganger må man bare starte på nytt og først da blir det bra. Ungene derimot, der får vi ingen ny sjanse. Får bare gjøre det beste utav det og håpe at alle overlever tenåringene med vettet og hårfargen i behold. Jeg ser at de grå hårene kan komme kjapt når ungene vokser til.