søndag, januar 24, 2010

Helg og hyggelige overraskelser :)



Så går en ny helg mot slutten, og her er det jeg har gjort denne helga.

Startet friskt med hardtrening med knall blå bakende,- gubbelure mente at dette var en topp moderne farge så det burde ikke være noe problem...?

Vel, verst var ikke treningen men å komme seg ut og inn av bilen til og fra, hva nå enn det måtte bety...? Nok om det.



Så tilbake til helgens gjøremål.

Jeg har fått endel henvendelser angående teppet, om garntype, garnmengde osv.

Dette er ikke helt enkelt å besvare, men mine tepper består av masse restegarn. Det jeg passer på er at garnet er av ca samme tykkelse, og jeg bruker ullgarn. Her er det bl.a. heilo, falk og pt garn, og jeg hekler med heklekrok 3 1/2.
Mengde garn og størrelsen på heklekroken vil variere etter hvor tykt garn dere velger og hvor stort dere vil ha teppet. Dette gjelder selvfølgelig også mengde hvitt garn.

Fargevalg er opp til hver enkelt, og jeg leker meg for tiden med glade og spreke farger sammen med rolige pasteller. Må ha våren inn, og kombinerer farger og toner etter humør.

Så i går var det sirklene jeg heklet.

Det ble ca 50 stk i løpet av dage, og disse festet jeg etterhvert på en tråd som jeg knøt sammen for å holde rede på dem.

Da jeg i dag skulle feste dem til teppet la jeg dem litt utover så jeg kunne plukke farger som passet inn på de ulike stedene på teppet.

Når jeg hekler sirklene passer jeg på å hekle inn trådene slik at jeg slipper å feste en million tråder til slutt,- det er nemlig noe av det kjedeligste jeg vet...

Så når teppet mitt er ferdig heklet er alle sirklene heklet sammen, og det er 'kun' den siste hvite tråden på sirklene som må festes med nål og tråd.

Vel bare og bare...

Synes det er mer enn nok å skulle feste inn ca 200 tråder......

Da tror jeg det meste skulle være forklart..?


Så til helgens koseligste overraskelse :o)

Min kjære venninne Hanne sendte verdens søteste pakke til meg i posten! En herlig liten gavepose lå og ventet på meg i postkassen i går, med min favorittsjokoladeprodusent: Anton Berg... NAM!!! I tillegg lå det kort, blomster, blad og bling i pakken! En utrolig koselig overraskelse en helt vanlig helg i januar :o)


Er ikke jeg heldig?!!!
Tusen takk kjære Hanne!!!




11 kommentarer:

Hilde Heimdal sa...

Stiiilig og fargerikt teppe :)!!

Torill sa...

Teppet blir så kult!! regner med at blåfargen snart går over mot gult og grønn:0)
Ha en super søndag videre!!
klems

Rønnaug S. sa...

For en helkleinnsats! 50 rundinger på en dag. Jeg er strålende fornøyd med to - tøfler ;).

Og den pakka ser like kjekk ut som gledesprederpakka jeg fikk av Hanne i går. Helt maks!!!

hanne sa...

Så flink du er, Tove! Ser du har gjort innsats både for kropp og sjel i helgen ;) Ja, dette teppet ditt kommer til å bli gørrlekkert! Selv har jeg sydd og sydd...strikket litt i pausene.
God klem - flott at pakka kom fram i helga!

hanne sa...

Så flink du er, Tove! Ser du har gjort innsats både for kropp og sjel i helgen ;) Ja, dette teppet ditt kommer til å bli gørrlekkert! Selv har jeg sydd og sydd...strikket litt i pausene.
God klem - flott at pakka kom fram i helga!

Tulip sa...

WoW!!! For en jobb, men FOR et flott resultat det blir til slutt! Lekkert...
ha en fin kveld, og god bedring m fallskaden...

Ellen* sa...

Åh - det blir så utrolig fint, det teppet!!:o)
Kan jeg spørre om den runden med hvitt - er det 2 staver, en luftmaske, to staver i hvert 'mellomrom'?

gudrun sa...

Å, så heldig du er!!!!
Den gaveesken til hanne er så skjønn.
Skulle gjerne kommet og heklet litt sammen med deg.
Savner deg.
klem

Pauline sa...

Herlige farger på teppet ditt Tove, og overraskelser i posten er alltid kjekt, kos deg!!
Ha en fin uke, klem!

Anonym sa...

Åååå så lekkert bare å se alle de hærlige fargerike heklerundingene :o) Blir så godt humør av det!
Heklelapper i alle farger er min nye kjærlighet for tiden...

Og du, for en koselig gave du har fått! Heldige du.

Håper det går bedre med stumpen ;)

Snakkes snart!!!

Masse klemmer :o)

Ann sa...

Åh himmel så nydelig et teppe!!! Spekket med de vidunderligste vårfarger...fantastisk flotte farger! All ære! Men FOR et arbeid! :D Men så tror jeg faktisk dette er det peneste hekle/lappe-teppet jeg noensinne har sett også.

Ha en fortsatt fin uke! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.