søndag, september 25, 2011

Superkokkens alternative Fårikål

Ja nå er det altså IKKE jeg som er superkokken!!
Søndag og hviledag her hjemme. Derfor passet det godt å teste ut Superkokkens alternative Fårikål. Fant link til oppskriften i VG for noen dager siden, og glad og inspirert handlet jeg inn råvarene. Problemet kom da jeg omsider hjemme fikk finlest oppskriften og den skulle 'gjerne stå i ovnen i 5-6 timer'... I en hektisk hverdag med sene ettermiddager ble det i lengste laget,- kunne jo ikke la ungene vente på middag til etter midnatt, hehe.

Men i dag fikk vi testet den ut, og nå ligger mannen og jeg i hver vår sofa, mette og fornøyde etter en DEILIG middag! Anbefaler denne varianten på det varmeste,- det eneste du trenger er litt tid...

Ellers går det i rykk og napp her i Barteby'n. Vi var i Oslo i konfirmasjon forrige helg, og det ble en konfirmasjon utenom det vanlige. Med stol-lek (42 gjester og 32 sitteplasser,- kanonkjekt! Da fikk jeg trivelig lag rundt bufeen hele tiden, uformelt og TRIVELIG!) og ikke minst: Et helt KORPS inne for å spille for konfirmanten! Ikke mange som kan skryte av det eller hva? En super helg sammen med gode venner, med deilig mat og drikke.

Jobben har også krevd sitt den siste uka med lite folk og mye hastejobbing, så en til to timer ekstra hver dag har fort gått med før gummimerra og jeg igjen kunne vende nesa hjem. Hjem til kaoshuset, med mannen på sofa'n med prolaps i ryggen. Så her var det bare å brette opp armene da vinterforsyningen med ved kom onsdag og torsdag. Da var det kjekt at ungene begynner å bli store og kunne ta i et tak. Torsdag kveld, akkurat i det regnet begynte å pøse ned var all veden under tak med et nødskrik, og nå er høstklargjøingen av hagen snart ferdig.

Men, nå må jeg nok tusle en tur ut. Gummimerra syntes tydeligvis ikke noe om min hasardiøse kant- og gruskjøring i uka som var, for 2 km før jeg var hjemme fredag var det ikke mere luft igjen i bakdekket... Så nå må jeg ut å få skiftet dekk før den lille firbeinte skal ha sin luftetur og neste maskin med tøy er klar. Full fart fremover, hvile kan vi gjøre i himmelen..?

Ha en deilig søndag kveld alle sammen, beklager at jeg ikke får lagt igjen så mange spor etter meg for tiden, men det får komme når jeg får hodet over vannet igjen her hjemme. KLEMMER!!!

3 kommentarer:

Pauline sa...

Enkelte ligger tydeligvis ikke på latsida forstår jeg.. ;-)
Ska sei du står på!

Her i huset er gubben reist på sin årlige elgjakt, og kommer ikke heim før over neste helg, så vi må nok også stå på og klare oss sjøl noen dager.. :-)

Fårikålvarianten hørtes slett ikke så dum ut, vi tømmer fryseren og spiser rester, må jo rydde plass til nytt elgkjøtt!! :-D

Ha en fin uke, og god bedring til han med prolapsen!!
Klem!

Aquarell sa...

Så flink og effektiv du er!
Blir rent inspirert av å lese innlegget ditt. :)
Ha en flott uke.

hanne sa...

Høres supergodt ut med dette alternativet til fårikål - bør jo bli bra når det tar så lang tid å tilberede....
Du høres travel ut... - håper du har tid til noen roligere dager innimellom! God bedring til mannen!
Klem