mandag, september 12, 2011

Dyrisk feminisme...?


Det skjer endel hjemme for tiden, hverdagen har innhentet oss, eller meg i alle fall... Kaosmannen ligger med ryggvondt, og har gjort det siden før sommerferien. Dette er mannen som vanligvis piskes rundt til kjøringer, turer med hunden og morgenens koaskontroll for å få ungene på skolen. Nå er han sofasliter, og tross alle klager tidligere på min putemania, har han nå okkupert nesten alle på stua...


Så mens alle oppgaver nå faller på me myself and I, utnytter jeg situasjonen til å fylle opp med litt nye puter. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, ikke sant...? Her er uglepute sydd av motiv fra Stoff & Stil, samt detalj av en duk jeg fikk av min kjære mamma for noen år siden, som nå er omgjort til putetrekk.


Her er min skjønne dådyr- (eller rådyr...? Kan tolkes begge veier ;o) ) pute som jeg kjøpte på Cornelias Hus for lenge siden sammen med en restestoffpute av lin og møbelstoff.
Sofakroken er egentlig en 120cm rammemadrass fra IKEA. Den skulle egentlig bli med på flyttelasset til eldstemann, men den ble igjen hjemme.
Vel og bra...? I en liten leilighet er det ikke mye lagringsplass så gode råd ble (rå)dyre. Sofadrømmen, en grå hjørnesofa, ble skrinlagt og sengen ble omgjort til stoooor sofakrok i kjellerstua.
Men jeg er SÅ fornøyd! Nå har jeg en deilig sofakrok jeg kan krype opp i mens det knitrer i ovnen og blafrer i stearinlysene, se på TV etter egne programønsker, lese en god bok eller slappe av med litt håndarbeid. I tillegg kan jeg bare dra av trekket, og så er en dobbeltseng tilgjengelig for gjester. Kjekt med flerbruksbøbler på liten plass!

Ungene får egen spillebule, men den kommer jeg tilbake til en annen gang.



Så nå kan jeg ta på meg hatten til kaosmannen, som har den største sebraskinnbiten han fant i Afrika da jeg ønsket meg sebraskinn for noen år siden, og drømme meg bort i dyriske omgivelser,- en salig blanding av Nordiske og Afrikanske dyrearter.

Ha en dyrisk fin valgvake alle sammen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

så hærlige puter! Falt både for ugle og dådyrpute og ikke minst seng med saueskinn i - så hærlig kosekrok med massevis av puter. ELSK! Her får jeg også klager på putemanien - men han får bare fjerne dem når de er i veien for han, he he Putene blir! God bedring til mannen da, og hign five for deg som tar i et ekstra tak! :)

Pauline sa...

Herlig dyrisk sofa da snuppa!!
Kos deg innimellom slagene, og god bedring til kaosmannen!! Han må jo komme seg på beina til jakta.. ;-)

Anonym sa...

Den ugleputa var utrolig fin!! Noe slik leter jeg etter nå som jeg prøver å dra høsten inn i stua...

hanne sa...

Herlig, Tove! Så utrolig innbydende og deilig ut den senga der...Fine puter du har sydd, også!
God bedring til mannen i huset!
(Sebraskinnet har jeg ikke sett snutten til ennå...)
KLem