torsdag, januar 20, 2011

Pure color - noen tips?

Etter mange liter med maling, mange timer med pussing og sparkling, fuging og skraping, har alle vegger blitt hvite. Men, så ble det plutselig FOR HVITT! Vi snudde om på stua, monterte inn ny vedovn, og nå er trappenedgangen plutselig blitt en del av stua ved siden av vedovnen. Så i går bestemte jeg oss (hehe) for å male hele veggen i en gråfarge. Dro avgårde til malingsbutikken og ble igjen stående å sikle (jada, store dammer som måtte tørkes opp etter meg... knis) på Ladys Pure Color. Den kalkede finishen frister mot alt panelet! Men, da er fargevalget begrenset... Så jeg lurer på om noen har prøvd malingen? Noen tips? Er du evt fornøyd?

3 kommentarer:

Sissel, Trondheim sa...

Hei:)
Jeg jobber på fargehandel, og selger Pure Colur. De fleste farger kan blandes i Pure Colur, det er bare at det vises et utvalg/trendfarger i brosjyren.
Lykke til med valg av gråfarge:):) Kan tipse deg om "morgendis" . Den er lys og varm, og akkurat grå nok til at den gir en kontrast mot hvitt.. Ellers er " lys aubergine" en av mine favoritter, men den er lilla..

Kristine sa...

Hei :) jeg visste ikke at det var mulig å få de fleste farger i pure color!! Hmmm... Vi malte ene veggen på soverommet for ikke mange ukene siden, i fargen industriell grå. I utgangspunktet fornøyd, men syns kanskje den ble en bitte liten anelse for mørk! Litt sjansespill blir det jo alltid når det kommer til sånne valg ;) lykke til!

Sissel, Trondheim sa...

Pure Colur blandes i alle farger som har a-b-c og hvit base:)dvs de aller fleste farger..( kun de med oker eller gul base som ikke kan blandes) Lykke til