torsdag, januar 13, 2011

DIY - med pinner og garn


Siden det ikke er så mye en kan få gjort sammenhuket i sofakroken, har strikkepinnene fått kjørt seg den siste tiden. Fant et rimelig garnmerke på OBS!, naturgarn til kr 14,- per nøste, og har brukt dette garnet til noen puter. Her er det perlestrikk og vanlig rettstrikk. Dobbelt garn på pinner str 12 går dette unna i en fei! Jeg har brukt 30 masker i bredden til mine puter, men dette justeres selvfølgellig etter hvilken størrelse du vil ha på putene. Har sydd inn glidelås under så det skal være enkelt å ta av for vask og skifte. Med 3 unger og hund i huset er det et must. Etterhvert skal jeg pynte putene litt, men for nå får dette holde. Deilige og varme mot ryggen er de i alle fall!

Bambi-puten ble kjøpt på Cornelias hus på salg i fjor, og jeg er fortsatt like glad i den. Passer godt inn i naturstilen som dominerer stuekroken for tiden. Vinterfarger og natur får holde ennå en stund, selv om jeg lengter etter våren.

Ha en videre fortreffelig dag alle sammen!

5 kommentarer:

Bergheim sa...

Vi får kose oss i våre sofakroker enda en stund. Selv nyter jeg vinteren med skigåing og snørekjøring med schæferen min. Blir ikke de lange ekspedisjonene, men det er nå så man kommer seg ut. Og så er det så deilig å komme inn igjen å kroe seg ned i sofaen under pleddet. Å strikke puter er jo genialt. Tror til og med JEG kunne fått til det. Jeg er ganske handikappet med strikkepinner. Kjempefine strikkeputer. Bambiputa var også veldig søt. Ha en fin dag og kos deg.

Aquarell sa...

Kjempeflotte puter du har strikket. :)
Ha en fortsatt koselig dag.

banglamarie sa...

Flotte puter!! Herlig Bambipute også. Så stilig du har det i stuen din!!

God bedring *klem*

Lene S sa...

Du har en herlig interiørstil Tove! Så lekkert, og så hjemmekoselig :) Lekre puter, jeg er fristet til å prøve selv ;)

KLEM

hanne sa...

Så deilige puter, Tove! Det enkle er ofte det beste, ja! God ide', forresten ;) Du får slappe av som best du kan i sofakroken og prøve å nyte dagene!