mandag, februar 09, 2009

Gjenbruk







Jeg hadde kjøpt meg en fiiiin flettet vedkurv. Så fin, så fin..... Så fikk vi oss hund... I ett år har hun vært og spist på vedkurven vår. Så flettverket var dratt ut og det ene håndtaket ikke lengre kunne brukes. I tillegg irriterte gubbelure seg over alt rasket som ramlet ut mellom flettene... Hvorfor? Det er jo stort sett jeg som støvsuger...?

I alle fall.

I et anfall av husmornykker etter ei uke på sofa'n med migrene fant jeg i går morres ut at jeg måtte gjøre noen endringer. Den gamle vedkurven fikk fyken, og den gamle badebalja til ungene fikk komme frem i dagens lys igjen. De har uansett vokst utav den, så den kunne jo ikke kommet til bedre nytte enn nettopp dette? Ok, sikkert flott med blomster i til sommer'n, men la oss innse fakta,- vi bor i trøndelag.... Balja hadde måttet få MASSE hull for å få unna alt regnet, og jeg hadde bare fått sett den de få soldagene vi har.... Nå har jeg ei vedkurv som rommer MASSE, som ikke vår søte firbeinte kan bite sund, og til gubbelures glede, den er TETT!


Moral: Gjenbruk er billig og bra.

1 kommentar:

Berit sa...

Søte voffser kan være noen luringer;) Men det er jammen matmødre også! Super gjennbruk! Og flott vedkurv!! Her har vi også gjennbruk som vedkurv.. en blå ikea-pose *fnis*

Klem