mandag, oktober 04, 2010

DIY - puter og mannen i røyken.....



Med løpetid kom også et akutt behov for ekstra putetrekk til stue og kjøkken. En tur til Stoff & Stil fikk inspirasjonen igang, og her er resultatet av en runde med symaskinen.
Jeg blir så GLAD av disse herlige fargene, og nå kan jeg skifte mens jeg vasker de gamle.




Her er prosjektet vi holder på med for tiden, og min kjære er mannen i røyken.
Det har vært gamle ettlags vinduer i kjelleren, og det betyr iiiiiskald kjellerstue på vinteren. Hadde man kunnet lukke dører hadde det nok ikke vært så prekært, men dette rommet må vi gjennom for å komme videre rundt i kjelleren, og det er åpent til stue og kjøkken oppe. Så sist vinter med alle sine kuldeperioder ble det avgjort at nye isolerglass-vinduer måtte inn før en ny vinter, og endelig kom de til oss.

Disse vinduene går inn i bodene da de i alle fall er oppussede, og så får jeg se om jeg kan få brukt de gamle til et eller annet prosjekt etterhvert...?
Ny vedovn er også bestilt, og etter maaange og laaange runder med sambo ble vi til slutt enige om type. Vi er ikke helt enige om hvordan ting skal se ut, hva som funker og ikke, så forhandlingene har vært langvarige. Resultatet denne gang ble at jeg måtte oppgi min lenge etterlengtede drøm om peisovn, til fordel for en mer varmeeffektiv og mindre plasskrevende løsning. Mer om det senere.

Jeg har fått tatt litt bilder av scrappeprosjekter også, de kommer etterhvert. Nye prosjekter blir det ikke på en stund, for nå må kjellerstua gjøres om fra hobbyrom til tv-stue.... *sukk* Nå som den endelig blir varm vil selvfølgelig resten av familien også bruke rommet........

Så det kommer mer senere, men nå må jeg ned å hente støvsugeren,- det må ryddes og vaskes, middag skal forberedes og i ettermiddag skal jeg på ZUMBA!!!!! Deilig og avslappende med høstferie sa du...? Hehe.

3 kommentarer:

@afjo72 sa...

Herlige puter :o))

hanne sa...

Så flotte puter da, Tove! Veldig deg! Morro å se at du er kreativ, gleder meg ennå over et fargerikt mobiletui fra sommerens deilige dager! :)
Se der var vindusmontering igang - tipper det blir bra.
Zumba vil jeg også prøve når jeg er på beina igjen! :) Kose deg på trening! Heia!

Ania sa...

Inspirerende puter! :) Og iskalde deler av huset som trekker ned resten er lite gøy! Kjekt å få gjort noe med sånt da :)