torsdag, juni 16, 2011

På bølgane..... lilla...?





















Vår lille firbeinte venn måtte jo også få seg eget teppe, så i vinter mens jeg var låst til sofaen fikk jeg strikket dette bølgeteppet til henne. Det falt i smak, og nå er prinsessestolen hennes faste oppholdssted, oppå pleddet. Om det er til vask sitter hun foran stolen og titter bebreidende bort på mor,- kan jo ikke ligge der uten teppet sitt... ;o)

Teppet er strikket i bomullsgarnet Paris, deilig å strikke med og kan vaskes på 60 grader. Så dette er blitt en favoritt både til kjøkkenkluter og andre prosjeter som ofte må til vask og må tåle varme. Pleddet her har jeg til og med kjørt  tørketrommelen (måtte jo få pleddet tilbake til den firbeinte så fort som mulig...) og det ble like fint om ikke finere etterpå!

For tiden er det annet bølgeteppe og et par andre tepper som jeg veksler mellom, mer om det senere. Ha en strålende dag alle sammen!

2 kommentarer:

hanne sa...

Se der var du igjen! Så herlig... kan skjønne hunden må ha eget teppe! Her i huset har katten funnet mitt strikkede bølgeteppe og lagt sin elsk på det...De er vel gode å ligge på da ;)
Ha en koselig kveld ;)

Annette Thygesen sa...

Lenge siden sist, Tove! Håper alt står bra til på din kant! Likte godt fargevalget på teppet til lille vofs. Paris høres ut som et garn jeg burde prøve meg på.