mandag, februar 06, 2012

Mer Marius og vofs på bedringens vei!



Jeg fikk litt dilla...
Kan du skjønne det?
Jeg starter med et prosjet og greier ikke slutte. Selv ikke med store prosjekter. Så etter å ha strikket tunika til lillemor,- som forresten ikke er så liten lengre... Måtte strikke liten damestørrelse... Ja, så satte jeg igang med et nytt prosjekt. Denne gang til meg selv.
Mariusgenser med raglanfelling. Samme farger som til lillemor.
Tunikaen ble strikket på 4 dager, og genseren på 5.. Ja, det er ikke stort annet å gjøre liggende på sofaen, hehe.

Men til min store sorg ser det ut til at genseren ble for stor.
Har visst ikke tatt til følge at jeg har krympet en del de siste to årene..?
Så nå har jeg en genser til overs i str XL med forlengede armer og bole. Jaja. Den ligger til blokking etter vask nå, så får jeg se om den kan brukes eller om jeg må selge den. Den er strikket i deilig alpakka ull, maskinvaskbar, så om du vet noen som trenger kan jeg sikkert lett la meg overtales til å selge ;)

Her er forresten lille vofs, nyoperert fangban :)


Hun har det fint nå, og humper avgårde på 3 bein i full fart ute som inne. Kragen fylles av snø mens hun er ute, så vi ler like godt hver gang hun har vært ute, med masse snø i bartene. Like skjønn som alltid. Men nå har jeg sittet lenge nok, selv om det er oppbygd i sofakroken. Så vi får 'snakkes' mer senere.

Ha en deilig uke alle sammen!

4 kommentarer:

Turid sa...

Mariusmønsteret er helt nydelig. Jeg har strikket opptil flere av dem, både til meg selv og andre. Lei? Nei ikke av marius iallefall.

hanne sa...

Det må man si...du er rask med pinnene altså! Flinka! Jentene her i huset har også lyst på Mariusgenser i originalfargene..så da må jeg vel til, jeg med...
Stakkars dere, da... Håper du og er på bedringens vei snart, det er på tide!
Klemmer til deg, Tove!

Torill sa...

Skulle ønske jeg var XL... men det er jeg altså ikke....
ja ja - du kan altså ikke selge den til meg! :0)
God bedring til matmor og lillevennen!!

Pauline sa...

Fytti for et tempo på strikkepinnene!! :-D

Takk for koooselig kommentar i bloggen, ha en fin uke du også, klem! :-)